30 de juny de 2008

“NOUVINGUTS” (i 2)

Isidre Crespo, organitzador de la Jornada de nouvinguts em reclamava, amb justícia, l'esment de la resta de participants en aquella trobada d'abril a l'Octubre CCC. I Boris Mir, alhora, deixava en aquella entrada un comentari edificant: “ Les aules d'acollida necessiten sortir de la reflexió dels professors de llengua, car el tema és d'una profunditat educativa i cultural que va molt més enllà del català.” En açò estic d'acord, sense menystenir el valencià com a llengua de suport a la immersió de nouvinguts, qualssevulla que siguen les procedències d'aquests. L'èxit del procés s'assenta sobre la qualitat i la quantitat de professionals que imparteixen, ja siga el PASE, el PALIC o les aules d'acollida, i la quantitat de recursos que s'hi dediquen des de l'administració. Boris em deixà un enllaç amb una web que replegava les Jornades de formació dels assessors i assessores LIC de juliol passat, amb material i exemples de bones pràctiques. Us la recomane per l'aportació tan útil que hi fa.

Tornant a la nostra Jornada de nouvinguts, els altres col·laboradors van ser Alícia Martí, la qual va deixar-nos un dossier de MATERIALS on presentava software per a l’ensenyament i l’aprenentatge de l’assignatura de valencià: llengua i literatura. Molt aprofitable també. Isidre m'ha permés oferir-lo ací com també es podrà trobar a la secció “Recursos per a la llengua” en la web d'ACPV. Una altra aportació a la jornada va ser la dels companys de l'IES de Carlet, dels pocs que fan l'acollida en català.

La utilitat d'aquesta jornada que promou l'Isidre des del Centre Octubre està esdevenint cada vegada més important com més s'acosta als interessos i necessitats del professorat de secundària. Potser caldria celebrar-la en el període del primer o el segon trimestre escolar en dissabte per a comptar amb una participació més nombrosa d'assistents, si cap, en aquesta mena de convocatòria, i amb alguna comunicació més, ja que els exemples didàctics són molt il·lustratius del que es pot fer a l'aula. I què tal si en la propera, Isidre, abordem el tema de les TIC a l'ensenyament? Això no obstant, n'hem de parlar aviat, amic.