La notícia, l'he trobada en Calaméo avui: l'editorial francesa Gutenberg publica en aquella web la novel·la íntegra d'Omair Ahmad, Le conteur, un mes abans de l'aparició en llibreries, però sense permetre d'abaixar-nos-la. El 4 de novembre s'interromprà la possibilitat de llegir-la en pantalla i s'haurà d'adquirir al preu de 15 € en format de llibre... analògic?, -potser acabarem anomenant-lo així també. Si encara no hem llegit una novel·la inèdita i actual en la pantalla del nostre ordinador, disposarem de cinc setmanes per a fer-ne la prova.
Alguns media electrònics francesos se n'han fet eco: Actualitté o LivresHebdo. El director editorial, Stephen Belfond, vol fer conéixer al gran públic la novel·la que creu destinada a esdevenir un clàssic. Diu que Le conteur és una magnífica història d'amor i d'amistat en la línia de Les mil i una nits, del Petit Príncep i de Ficciones. La fórmula de facilitar l'accés a la novel·la a milers d'internautes és la millor estratègia per difondre-la en massa. Belfond s'ha fet el compte que nombrosos lectors voldran adquirir-la en paper imprés per a ells o per a regalar-la una vegada els haja captivat.
Això sí que és apostar fort per un producte i sense por a la difusió digital de la literatura contemporània. La nova tècnica de màrqueting li augura un gran èxit de vendes a les portes del Nadal. Està basada en les teories de Chris Anderson, redactor cap de la revista Wired, el qual ha "inventat" l'economia de la gratuïtat, o, "per què 0.00 dòl·lars és el futur dels negocis". Al capdavall, aquesta promoció és un esquer nou per fer-nos mossegar en la societat de consum en la qual la lectura -o la venda de llibres- també forneix un gran mercat. Però no m'importa aquesta manera de seduir si es tracta de fer llegir.
Gutenberg fa l'ullet a Internet des del seu taller d'impressor amb la seguretat que conservarà la feina per molt de temps. O no tant?
Alguns media electrònics francesos se n'han fet eco: Actualitté o LivresHebdo. El director editorial, Stephen Belfond, vol fer conéixer al gran públic la novel·la que creu destinada a esdevenir un clàssic. Diu que Le conteur és una magnífica història d'amor i d'amistat en la línia de Les mil i una nits, del Petit Príncep i de Ficciones. La fórmula de facilitar l'accés a la novel·la a milers d'internautes és la millor estratègia per difondre-la en massa. Belfond s'ha fet el compte que nombrosos lectors voldran adquirir-la en paper imprés per a ells o per a regalar-la una vegada els haja captivat.
Això sí que és apostar fort per un producte i sense por a la difusió digital de la literatura contemporània. La nova tècnica de màrqueting li augura un gran èxit de vendes a les portes del Nadal. Està basada en les teories de Chris Anderson, redactor cap de la revista Wired, el qual ha "inventat" l'economia de la gratuïtat, o, "per què 0.00 dòl·lars és el futur dels negocis". Al capdavall, aquesta promoció és un esquer nou per fer-nos mossegar en la societat de consum en la qual la lectura -o la venda de llibres- també forneix un gran mercat. Però no m'importa aquesta manera de seduir si es tracta de fer llegir.
Gutenberg fa l'ullet a Internet des del seu taller d'impressor amb la seguretat que conservarà la feina per molt de temps. O no tant?
Comentaris
Bé, l'important és que aquest vici nostre no es perda.
Besets.