29 d’octubre de 2007

El MOODLE per a la pedagogia construccionista social


A mesura que anem testant els recursos audiovisuals i pedagògics que permeten blocs i wikis, ens endinsem alhora en la coneguda plataforma moodle, la qual integra de forma àgil les possibilitats d’aquells i n’amplia el camp d’ús. El seu disseny es basa en quatre conceptes educatius subjacents: constructivisme, construccionisme, constructivisme social i connexió i separació. Hi ha diverses interfícies disponibles, algunes en fase experimental. Tota la informació es pot trobar en l’excel·lent wiki Moodle Docs. Per a experimentar-ne les possibilitats, es pot instal·lar a l’ordinador el programa de forma gratuïta. L’article divulgatiu breu d’Elisabet Rodríguez “Moodle: una nueva sociedad, un nuevo (e)learning” paga la pena llegir-lo per a fer-se una idea d’aquest recurs pedagògic per internet. Una presentació més completa la podem trobar a l'article en PDF de Joan Queralt "Moodle: programari per crear entorns virtuals d'ensenyament i aprenentatge". La Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya dedica a l’entorn MOODLE una extensa informació per a divulgar-lo i dinamitzar-lo amb la creació d’un espai de reunió d’usuaris i un aparador de cursos, activitats i recursos d’aquesta plataforma: XTEC-moodle. Existeix, finalment, un grapat de guies per als usuaris moodle en PDF descarregables des de "Parles2". Podeu imaginar que per mitjà dels buscadors d'Internet trobareu fàcilment la informació necessària per acostar-vos millor a aquesta plataforma.

Mentre anem fent marxa, no deixem d’explorar nous recursos.