Progressos amb el bloc

Gràcies a Ana Ovando i aquell minicurset de fa uns dies al CEFIRE de Sagunt sobre la creació de blocs, he pogut avançar en les possibilitats que ofereix aquest mitjà, si bé és probable que haja de canviar de residència a Wordpress algun dia, com ja ho han fet alguns blocaires veterans. De moment m'acontente amb el fet d'haver obert un compte en Gmail de Google on tinc 500 megues per guardar gratuïtament documents de quasi totes les classes: fitxers DOC, PDF, HTML, WAV, MP3, JPG, PPT, etc. D'aquesta manera puc enllaçar-los amb els blocs per a la descàrrega ràpida. Aquesta possibilitat m'ha permés desar, per exemple, els treballs que els meus alumnes de batxillerat han fet sobre la recent excursió a ELX. Treballs que han presentat en format divers, com els abans exposats. Us convide que els feu una ulladeta, malgrat que encara hi falten un parell de bons en format power point. Els treballets s'allotgen al seu bloc, anomenat SEGON DE BAT, on els xics i les xiques ja han col·laborat abans amb comentaris personals. La meua intenció a partir de desembre és començar a compartir-lo amb ells perquè vagen creant les pròpies entrades. La idea il·lusiona només a uns pocs, de manera que restarà oberta i optativa la seua participació.
També acabe d'obrir un nou bloc anomenat Curs Superior de Valencià per a la cogestió amb els alumnes del curs que impartisc de formació lingüísticotècnica del professorat, o siga, professors i professores amb experiència docent. Aquest curs, tot i ser específic per aprofundir en l'ús lingüístic, en la literatura i en la sociolingüística, a més ens haurà de servir per albirar les possibilitats de desplegament d'un bloc en una comunitat reduïda d'alumnes "compromesos" amb l'aprenentatge de la llengua -tot i que molts pertanyen a altres disciplines-. La interacció pot ser molt rica. Com a subtítol inicial hi he posat: "Bloc compartit per comunicar-nos i crear amb el llenguatge... aprenentatge." I he afegit una imatge metafòrica que m'agrada força: la d'un terrissaire marroquí; i una pregunta: quin vincle pot haver-hi entre el fang i la paraula?

Comentaris

Anònim ha dit…
Quanta feina que fas! El bloc dels teus alumnes m'ha agradat. M'apunto el llibre de PNL que recomanes!
Fa un parell d'anys, també vaig fer llegir Diccionari per a ociosos a 1r de BAT, però els va costar prou entrar en el discurs argumentatiu de Fuster. No obstant, els va encantar l'article Xenofòbia.
M'agrada l'exercici que proposes del terrissaire marroquí, potser faré servir també la imatge per alguna classe.
Anònim ha dit…
Per cert, he canviat també la meva URL, ara es diu, quaderndecarol.blogspot.com
Antoni de la Torre ha dit…
Salutacions, Carolina. Acabe de visitar el teu "quadern" i he llegit la teua darrera entrada sobre el Saló del Llibre. Gràcies a això he conegut nous blocs i el meravellós article del Teixidor sobre els trucs per fomentar la lectura. Que bo! Gràcies per la INFO. Pel que fa a la feina, no n'és gaire. Ara estic en fase d'experimentació de tots els suports possibles que poden inserir-se en un bloc, i quan faré punt i a part confie dinamitzar l'alumnat en aquests afers. Ja ens contaràs la teua experiència amb el crèdit i l'abast del bloc entre els teus alumnes.
Anònim ha dit…
Ya dicen que no hay buen profesor sino buenos alumnos. Me alegro de que pudieras aprovechar algo de una sesión plagada de contratiempos técnicos.
Seguimos en contacto.