Al barri de la Coma -Paterna-, en un institut que encara està per acabar, treballa l'orientador Juan Simarro. Té una llarga experiència per a tractar els conflictes greus generats per l'alumnat, amb bons resultats perquè els ha sabut prevenir, abordar i gestionar des de les diferents funcions acadèmiques que ha ocupat: professor de primària, director, cap d'estudis, orientador... Ha realitzat nombroses escoles de pares com un dels mitjans per a pensar en comú, la família i el professorat, sobre l'educació dels fills.
Dimecres passat va iniciar al nostre centre la primera d'un seguit de xerrades on tindrem l'ocasió de conéixer la seua proposta de treball cooperatiu per tal d'eradicar les cultures de la violència i superar així el fracàs escolar en un ambient de convivència. En la primera diagnosi, Simarro va tractar els desafiaments del sistema educatiu, les diferents respostes amb què s'aborden i ens acabà introduint en els diversos terrenys de l'organització d'un centre per començar a actuar en la prevenció i la gestió de conflictes. En les sessions que vindran desenvoluparà les accions educadores que s'han de contemplar amb els estudiants que practiquen la disrupció permanent de les classes, l'assetjament, el vandalisme i la violència.
En aquesta entrada volem deixar constància d'aquella primera sessió amb la gravació sonora que ens ha permés difondre al bloc per tal d'oferir-la als companys d'institut que no van poder acudir-hi i als qui esteu interessats en la qüestió. Tinguem en compte que només tracta l'estat de la qüestió i formula un esbòs de propostes. Les setmanes pròximes continuarem ampliant la informació.
La convivencia escolar, factor de calidad educativa.(1 hora)
Dimecres passat va iniciar al nostre centre la primera d'un seguit de xerrades on tindrem l'ocasió de conéixer la seua proposta de treball cooperatiu per tal d'eradicar les cultures de la violència i superar així el fracàs escolar en un ambient de convivència. En la primera diagnosi, Simarro va tractar els desafiaments del sistema educatiu, les diferents respostes amb què s'aborden i ens acabà introduint en els diversos terrenys de l'organització d'un centre per començar a actuar en la prevenció i la gestió de conflictes. En les sessions que vindran desenvoluparà les accions educadores que s'han de contemplar amb els estudiants que practiquen la disrupció permanent de les classes, l'assetjament, el vandalisme i la violència.
En aquesta entrada volem deixar constància d'aquella primera sessió amb la gravació sonora que ens ha permés difondre al bloc per tal d'oferir-la als companys d'institut que no van poder acudir-hi i als qui esteu interessats en la qüestió. Tinguem en compte que només tracta l'estat de la qüestió i formula un esbòs de propostes. Les setmanes pròximes continuarem ampliant la informació.
La convivencia escolar, factor de calidad educativa.(1 hora)
Comentaris
Gracias anticipadas.
Fernando Jover.