|
Doncs, quant a l'assumpte educatiu que ens sol convocar en aquest blog, la missió didàctica del professorat hauria de ser, si fa no fa, aquesta, la de curador dels continguts. Dolors Reig ho explicava en una conferència de la qual s'extreia aquesta idea en el blog de l'AMPA d'un col·legi barceloní:
La ponent va desenvolupar amb molta claredat la seva proposta educativa, encara lluny dels mètodes actuals d’ensenyament, basada en l’ús de les TIC com a facilitadores d’un aprenentatge més autodirigit de l’alumne i un paper del mestre, que sense perdre el seu rol, actui més com a ‘curador de continguts’ filtrant l’abundant informació disponible a la xarxa avui en dia.
Tornant a les 30 eines per a preservar continguts web, paga la pena revisar-les i veure'n exemples perquè aquesta activitat de seleccionar (i comentar) continguts web la poden molt bé realitzar també els nostres alumnes a fi de fomentar-ne l'esperit investigador i argumentatiu. Però l'aprofitament metodològic va més enllà: amb els continguts ja seleccionats per altres -professorat, curiosos i experts en els temes tractats- l'estudiant deixa les petjades en la ruta que segueix per arribar al coneixement d'un tema proposat i mostra les seues reelaboracions i comentaris per mitjà de textos i eines semblants. La diversitat d'aplicacions per a preservar continguts en línia ens permetrà elegir les més adequades als nostres interessos així com el tipus de format textual i multimèdia en què s'han de mostrar.
Comentaris