
La idea no és nova. El Portfolio Europeu de les Llengües (PEL) pretenia millorar l'aprenentatge d'idiomes i la capacitat d'autoavaluació, entre altres fins. El Passaport de Llengües -document en Pdf-, com a secció del PEL, esdevé un resum de les competències adquirides parcials i específiques. Permet l'avaluació per part del professor i l'autoavaluació de l'estudiant. S'hi registra també les qualificacions formals. S'avaluen la comprensió i l'expressió oral i escrita alhora que la interacció. Evidentment, els diferents quadres d'autoavaluació que proposaríem, s'ajustarien als objectius del curs. Però seguiríem bàsicament els models de passaport que han circulat anys arrere, sobretot a l'àmbit català. Crec que aquesta eina, des de la pròpia elaboració per l'alumnat, amb negociació d'objectius pel mig, fins a l'acceptació del sistema d'avaluació, podria esdevenir una forma de comprometre'ls novament amb el seu procés d'aprenentatge. Ho intentarem els primers dies.
Comentaris