Ja acaben les nostres vacances i reprenc gustosament la seguida dels blocs que duc entre mans. Amb noves idees que s’han decantat al llarg de l’estiu i amb la promesa de la constància alhora que una certa irregularitat en la publicació d’entrades en aquest bloc, encete el nou curs dins la nau que ens ha de dur com més lluny millor en les rutes de l’experimentació didàctica per mitjà dels blocs i els wikis amb tots els recursos que hi poden suportar.
A causa del llarg parèntesi que he mantingut sense publicar ací, va quedar pendent, si més no, una valoració de la meua assistència al 2º Encuentro de Edublogs, celebrat a Ayerbe (Osca) a les primeries de juliol. I de la manera més breu però extensa -tinc tendència a la profusió i la paradoxa-, la faré ara en tres o quatre lliuraments, des de la impressió general fins a la particular d’assistents, tallers i ponències oferits. És que paga la pena rememorar-lo per convidar-vos, sobretot els nou-vinguts, a endinsar-vos en les possibilitats de l'aula digital que permet la xarxa.
La trobada va ser una experiència molt enriquidora que em féu recordar, per la profunda semblança, aquell moviment de renovació pedagògica anomenat “escola d’estiu” que freqüentàvem als inicis dels vuitanta: el mateix professorat ensenya als col·legues diferents aspectes de la seua pràctica docent en el nou pla de les TIC ─els temps canvien─. L’ensenyament-aprenentatge horitzontal em resulta tremendament motivador: saber què fan els col·legues i com se'n surten amb les noves ferramentes de l’ordinador, internet i el grapat de recursos que aquest ofereix per a traslladar-los a l’ensenyament de llengües. Ara que les escoles d’estiu tradicionals estan en crisi en molts llocs ─sembla que la d’Aragó pot deixar de celebrar-se─, l’ensenyament digital, val a dir, la transformació de materials i mètodes tradicionals en digitals, dóna un nou impuls a la nostra pràctica docent ja que ens permet entre més coses, una major interacció amb els discents i els col·legues que comparteixen aquesta metodologia.
Va ser un plaer compartir amb Angus Iglesias i Felipe Zayas el viatge i les cerveses, amb l’Ana Martínez, Ángel Puente, Ángel Sáez, Julia Soria, Lourdes Doménech, Berta Martínez, i “Eraser” les xarrades més “profundes” vora el vi sentint la guitarra i les cançons de l’Isidro Vidal. L’organització de la trobada, que corria a càrrec dels components d’Aulablog i El Tinglado, va ser esplèndida i va tenir detalls exquisits que no es troben enlloc. Tres dies renovadors i ameníssims en què no faltà el bon humor, la bona taula i les visites culturals amb excursions.
A causa del llarg parèntesi que he mantingut sense publicar ací, va quedar pendent, si més no, una valoració de la meua assistència al 2º Encuentro de Edublogs, celebrat a Ayerbe (Osca) a les primeries de juliol. I de la manera més breu però extensa -tinc tendència a la profusió i la paradoxa-, la faré ara en tres o quatre lliuraments, des de la impressió general fins a la particular d’assistents, tallers i ponències oferits. És que paga la pena rememorar-lo per convidar-vos, sobretot els nou-vinguts, a endinsar-vos en les possibilitats de l'aula digital que permet la xarxa.
La trobada va ser una experiència molt enriquidora que em féu recordar, per la profunda semblança, aquell moviment de renovació pedagògica anomenat “escola d’estiu” que freqüentàvem als inicis dels vuitanta: el mateix professorat ensenya als col·legues diferents aspectes de la seua pràctica docent en el nou pla de les TIC ─els temps canvien─. L’ensenyament-aprenentatge horitzontal em resulta tremendament motivador: saber què fan els col·legues i com se'n surten amb les noves ferramentes de l’ordinador, internet i el grapat de recursos que aquest ofereix per a traslladar-los a l’ensenyament de llengües. Ara que les escoles d’estiu tradicionals estan en crisi en molts llocs ─sembla que la d’Aragó pot deixar de celebrar-se─, l’ensenyament digital, val a dir, la transformació de materials i mètodes tradicionals en digitals, dóna un nou impuls a la nostra pràctica docent ja que ens permet entre més coses, una major interacció amb els discents i els col·legues que comparteixen aquesta metodologia.
Va ser un plaer compartir amb Angus Iglesias i Felipe Zayas el viatge i les cerveses, amb l’Ana Martínez, Ángel Puente, Ángel Sáez, Julia Soria, Lourdes Doménech, Berta Martínez, i “Eraser” les xarrades més “profundes” vora el vi sentint la guitarra i les cançons de l’Isidro Vidal. L’organització de la trobada, que corria a càrrec dels components d’Aulablog i El Tinglado, va ser esplèndida i va tenir detalls exquisits que no es troben enlloc. Tres dies renovadors i ameníssims en què no faltà el bon humor, la bona taula i les visites culturals amb excursions.
Comentaris
Revisant el meu lector de RSS, he vist les teves cróniques d'Ayerbe. Va ser un plaer conèixer-vos a tots i compartir la vostra companyia.
Seguim endavant en el nou curs.